VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPRÁVY DIGITAL SIGNAGE A OBSAHU
platné a účinné od 1.2025
-
Preambule
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti DEX Digi experience s.r.o., se sídlem na adrese Zdíkovská 3007/15, 150 00 Praha 5, IČ: 08805644, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 325696 (dále jen „Poskytovatel“), jsou nedílnou součástí veškerých smluvních vztahů mezi Poskytovatelem a objednateli (dále jen „Objednatel“) služeb digital signage a obsahu, tak jsou specifikovány v článku 2 těchto VOP, pokud není mezi Poskytovatelem a Objednatelem uzavřena rámcová smlouva se stejným předmětem.
- Účelem těchto VOP je upravit právní vztahy mezi Objednatelem a Poskytovatelem v rámci dlouhodobé spolupráce. Tyto VOP upravují taková práva a povinnosti Poskytovatele a Objednatele (dále společně i jen jako „Strany“) v rámci předmětných smluvních vztahů, jež nejsou výslovně upraveny v potvrzené Rámcové objednávce (dále jen „Objednávka“). V případě rozporu mezi ujednáními Objednávky a těchto VOP mají přednost ujednání v Objednávce.
- Objednatel v rámci své obchodní činnosti provozuje monitory a jejich obsah, které byly Objednateli poskytnuty buď přímo Poskytovatelem nebo subjektem z jeho koncernu. Objednatel má zájem, aby Poskytovatel jako nezávislý podnikatel dodával služby správy digital signage a obsahu, které jsou specifikovány v článku 2 těchto VOP. Objednatel se zavazuje platit za tyto služby ceny uvedené v článku 3 a odebírat je výhradně od Poskytovatele po dobu platnosti Objednávky.
- Poskytovatel se zavazuje, že bude po dobu platnosti Objednávky poskytovat stabilní a kvalitní služby. Poskytovatel garantuje nákup všech potřebných nástrojů a zajištění kompletní inventarizace hardware i software, které dodal nebo dodá Poskytovatel nebo osoby z jeho koncernu, nebo ohledně nějž se strany dohodly, že bude předmětem služeb dle těchto VOP, na vlastní náklady, včetně doplnění všech relevantních údajů a případné migrace systému. Tím získá Objednatel všechny výhody nového systému formou předplatného. Poskytovatel se dále zavazuje k zajištění dodání a provozu služeb na smluvenou dobu a k fixaci cen se zohledněním inflace.
-
Služby
- Poskytovatel se na základě Objednávky zavazuje poskytovat Objednateli následující služby:
- 1.1 Službu poskytování IT helpdesku, specifikovanou v Příloze č. 1 těchto VOP (dále jen „IT HD“);
- 1.2 Službu provozu digitálního obsahu, specifikovanou v Příloze č. 2 těchto VOP (dále jen „CMSaaS“);
- 1.3 Službu vzdáleného nasazování digitálního obsahu, specifikovanou v Příloze č. 3 těchto VOP (dále jen „Nasazování“);
- 1.4 Služby ostatní (grafické a IT práce), specifikované v Příloze č. 4 těchto VOP (dále jen „Ostatní práce“);
(Služby uvedené výše v odst. 1.1 až 1.4 tohoto článku VOP pak společně i jen jako „
Služby“ nebo jednotlivě jako „
Služba“).
- IT HD bude poskytováno kontinuálně v rozsahu a způsobem popsaným v Příloze č. 1 těchto VOP pro každé jednotlivé zařízení (zařízení definováno v Příloze č. 6 těchto VOP (dále jen „Zařízení“), společně s hardware spojeným se Zařízením (hardware spojený se Zařízením definováno v Příloze č. 6 těchto VOP, dále jen „Hardware spojený se zařízením“) a pro každou provozovnu Objednatele (provozovna definována v Příloze č. 6 těchto VOP, dále jen „Provozovna“).
- CMSaaS bude poskytováno kontinuálně v rozsahu a způsobem popsaným v Příloze č. 2 těchto VOP pro příslušný plán předplatného, které má Objednatel v daném kalendářním měsíci aktivní. Objednatel je oprávněn nastavit si plán předplatného pro každé jednotlivé Zařízení separátně.
- Objednatel je oprávněn plán předplatného pro příslušné Zařízení průběžně měnit s tím, že změnu plánu a nastavení provede Poskytovatel maximálně do 10 pracovních dní od oznámení, resp. zprovoznění nutného hardware pokud je potřeba.
- Plán předplatného pro jednotlivá Zařízení je závazný vždy na dobu 12 měsíců od jeho nastavení pro příslušné Zařízení. V případě zrušení Zařízení nebo změny plánu směrem na nižší kategorii plánu předplatného pro kterékoliv Zařízení v průběhu takových 12 měsíců budou Služby pro takové Zařízení nadále účtovány po zbytek takového období dle příslušného plánu předplatného, a to i případě, že takové období přesáhne dobu účinnosti Objednávky nedohodnou-li se Strany v konkrétním případě jinak. Po dobu trvání plánu předplatného, u kterého bylo Objednatelem zrušeno Zařízení, je Objednatel oprávněn použít takový plán předplatného pro nové Zařízení.
- Nasazování a Ostatní práce budou poskytovány na základě dílčích písemných objednávek, kdy potvrzením takové dílčí objednávky Poskytovatelem dojde k uzavření dílčího smluvního vztahu mezi Stranami v rámci Objednávky. Na základě takové dílčí objednávky se Poskytovatel zavazuje poskytnout příslušnou Službu specifikovanou v takové dílčí objednávce za podmínek v ní uvedených s odkazem na položky uvedené v Příloze č. 3 a Příloze č. 4 těchto VOP.
- Za písemnou formu se pro potřeby tohoto článku VOP, tj. pro objednávání a zadávání změn rozsahu Služeb, včetně zejména komunikace ve vztahu k IT HD, nastavování plánů předplatného CMSaaS a jejich změn a objednávání Nasazování a Ostatních prací, považuje i emailová komunikace oprávněného zástupce Objednatele uvedeného v Objednávce, resp. jím či Objednatelem určeného zástupce či zástupců, na emailové adresy Poskytovatele uvedené v Přílohách č. 1 až č. 4 těchto VOP.
-
Cena a platební podmínky
- Ceny za poskytování Služeb a způsob jejich účtování ve vztahu k poskytovanému rozsahu služeb jsou uvedeny v Příloze č. 5 těchto VOP. K cenám bude připočtena DPH.
- Pokud jsou součástí Služeb dle Objednávky Služby CMSaaS, IT HD a Nasazování, poskytuje Poskytovatel Objednateli obchodní slevu z cen Služeb CMSaaS, IT HD a Nasazování ve výši uvedené Objednávce.
- Ceny za Služby budou Objednatelem hrazeny Poskytovateli dle poskytnutého rozsahu na základě měsíční fakturace, kdy příslušná faktura bude Poskytovatelem vystavena vždy nejpozději ke 14. dni následujícího kalendářního měsíce.
- Změny množství odebírané Služby ve vztahu k IT HD a CMSaaS budou účtovány vždy od 1. dne daného měsíce, ve kterém proběhne příslušná změna.
- Faktury Poskytovatele budou mít náležitosti daňového dokladu. Splatnost faktur je 30 dní od doručení příslušné faktury Objednateli, není-li v Objednávce uvedeno jinak. Strany se dohodly, že faktury budou zasílány elektronicky na emailovou adresu Objednatele, kterou za tím účelem Objednatel Poskytovateli sdělí.
- Faktury za poskytované Služby mohou být vystaveny jakoukoli společností náležící do koncernu Poskytovatele. Platba těchto faktur subjektu z koncernu Poskytovatele bude pro účely smluvního vztahu dle Objednávky považována za platbu učiněnou přímo Poskytovateli.
- Poskytovatel je oprávněn každoročně navýšit ceny dle Přílohy č. 5 těchto VOP v závislosti na nárůstu průměrného ročního indexu spotřebitelských cen pro Českou republiku za uplynulý kalendářní rok vyhlášeného Českým statistickým úřadem s tím, že takové navýšení je účinné od kalendářního měsíce následujícího po doručení oznámení Poskytovatele o navýšení cen.
- V případě, že dojde ke změně ceny vstupů u Poskytovatele z důvodů, jež nemůže ovlivnit, je Poskytovatel oprávněn navýšit odpovídajícím způsobem ceny Služeb, jichž se taková změna týká. Takovou změnu ceny je Poskytovatel povinen oznámit a odůvodnit Objednateli bez zbytečného prodlení poté, co se o takové změně dozví. Objednatel je oprávněn v takovém případě odstoupit od dílčí objednávky ve vztahu k příslušné Službě, jíž se takové zvýšení ceny týká, avšak pouze v rozsahu položek takové Služby, jíž se takové zvýšení ceny týká. Pro potřeby tohoto ustanovení se ve vztahu ke Službám poskytovaným kontinuálně považuje za dílčí objednávku poskytování takových služeb v rozsahu jednoho kalendářního měsíce, tj. že Objednatel může od příslušné Služby odstoupit vždy jen v rozsahu jednoho kalendářního měsíce, a to i opakovaně.
-
Doba platnosti a ukončení smluvního vztahu
- Není-li v Objednávce uvedeno jinak, uzavírá se smluvní vztah dle takové Objednávky na dobu určitou 2 let s účinností ode dne uvedeného v Objednávce jinak od jejího uzavření (resp. potvrzení). Neoznámí-li písemně kterákoliv ze Stran druhé Straně nejpozději 3 měsíce před koncem platnosti Objednávky, že nemá zájem na jejím prodloužení, prodlužuje se doba platnosti Objednávky vždy o další 1 rok.
- Smluvní vztah na základě Objednávky může být ukončen výlučně dohodou Stran nebo způsobem a z důvodů uvedených v těchto VOP.
- Objednatel je oprávněn od Objednávky odstoupit v případě jejího hrubého porušení ze strany Poskytovatele, kdy takové porušení nebylo napraveno ani v přiměřené náhradní lhůtě poskytnuté Objednatelem Poskytovateli v písemné výzvě k nápravě.
- Poskytovatel je oprávněn od Objednávky odstoupit v případě jejího hrubého porušení ze strany Objednatele, kdy takové porušení nebylo napraveno ani v přiměřené náhradní lhůtě poskytnuté Poskytovatelem Objednateli v písemné výzvě k nápravě. Za hrubé porušení Objednávky ze strany Objednatele se považuje zejména prodlení Objednatele s úhradou kterékoliv platby dle Objednávky delším než 60 dní a porušení závazku Objednatele dle ustanovení čl. 5 1.
-
Exkluzivita
- Objednatel se zavazuje, že po dobu trvání smluvního vztahu dle Objednávky bude odebírat služby IT HD, CMSaaS a Nasazování dle těchto VOP (dále jen „Obdobné služby“) výlučně od Poskytovatele, nedohodnou-li se Strany jinak.
- Pro vyloučení pochybností Strany uvádějí, že v případě zrušení plánu předplatného pro příslušné Zařízení nebo přerušení provozu takového Zařízení, nebude takové Zařízení po jeho případném opětovném zprovoznění nebo obnovení plánu předplatného považováno za nové Zařízení a exkluzivita dle toho článku VOP se bude nadále vztahovat i na takové Zařízení.
- Pro vyloučení pochybností se Objednatel dále zavazuje, že po dobu trvání smluvního vztahu dle Objednávky nebude vykonávat Obdobné služby ani prostřednictvím vlastních zaměstnanců či jiných osob ve své organizační struktuře.
-
Technické podmínky provozu
- Objednatel bere na vědomí, že plná funkcionalita a využívání Služeb poskytovaných dle těchto VOP může vyžadovat, aby infrastruktura Objednatele splňovala určité technické specifikace nebo standardy specifikované v Příloze č. 6 těchto VOP. V případě, že infrastruktura Objednatele nebude splňovat takové požadavky a nebude tedy podporovat plnou funkcionalitu některé ze Služeb poskytovaných dle těchto VOP, Poskytovatel se na žádost Objednatele zavazuje stanovit podmínky k úpravě nebo doplnění infrastruktury Objednatele tak, aby byla zajištěna možnost plnohodnotného užívání Služeb.
- Pokud Objednatel odmítne provést úpravu infrastruktury potřebnou pro plné využívání Služeb a tím bude omezeno nebo znemožněno poskytování některé ze Služeb, Poskytovatel nebude za takové omezení nebo znemožnění poskytování Služeb odpovědný.
-
Důvěrnost informací
- Každá Strana bude s veškerými informacemi, které získala či nabyla v důsledku uzavření Objednávky nebo na základě plnění povinností z ní vyplývajících, zacházet jako s přísně důvěrnými a bez předchozího písemného souhlasu příslušné Strany žádnou důvěrnou informaci nesdělí třetím osobám.
-
Sankce
- V případě prodlení Poskytovatele s poskytováním kterékoliv Služby dle Objednávky je Objednatel oprávněn požadovat po Poskytovateli uhrazení smluvní pokuty ve výši 500,- Kč za každý den prodlení.
- V případě prodlení Objednatele s úhradou jakékoliv platby dle Objednávky je Poskytovatel oprávněn požadovat uhrazení smluvní pokuty ve výši 500,- Kč za každý den prodlení.
- V případě porušení závazku Objednatele dle ustanovení čl. 8 těchto VOP je Poskytovatel oprávněn požadovat po Objednateli uhrazení smluvní pokuty ve výši uvedené v Objednávce za každé takové porušení, kdy ve vztahu ke Službám, jež jsou poskytovány kontinuálně, se za každé takové porušení považuje každý i započatý měsíc trvání porušení závazku Objednatele dle ustanovení čl. 8 těchto VOP.
- Poruší-li kterákoliv ze Stran povinnost dle ustanovení čl. 7 těchto VOP je druhá Strana oprávněna požadovat po takové Straně uhrazení smluvní pokuty ve výši 50.000,- Kč za každé takové porušení.
- Smluvní pokuty dle těchto VOP jsou splatné do 10 dnů od doručení výzvy oprávněné Strany povinné Straně.
- Strany se dohodly na tom, že bez ohledu na sjednání smluvních pokut podle těchto VOP, budou oprávněny domáhat se náhrady škody přesahující výši smluvních pokut.
-
Přílohy
- Nedílnou součástí těchto VOP jsou následující přílohy: